Bij Bluenotion luiden we elke nieuwe samenwerking in met onze Kick-off!
Klinkt modern, vlot en vooral heel Engels, zo'n ¨kick-off¨… Maar wat is het precies?

De kick-off, of ¨aftrap¨ in het Nederlands, is het startmoment van een nieuw project en nieuwe samenwerking.
Een moment voor Bluenotion én de klant; een moment van kennismaking, opheldering en toekomst kijken, boordevol energie!

Wat gaan we doen? In 5 stappen

Wil jij je een beetje kunnen voorbereiden op de kick-off en weten wat je te wachten staat? Elk project is anders, dus elke kick-off is anders! Maar, we proberen altijd dezelfde structuur aan te houden. 

0. Het voortraject

Het voortraject is eigenlijk geen onderdeel van de kick-off, maar legt wel degelijk de basis! Daarom noemen we dit voor het gemak even stap 0.
Met het voortraject bedoelen we het salesgesprek en het ondertekenen van de offerte. In het salesgesprek zijn jouw probleem en wensen besproken. Daarnaast is er wellicht al een passend product geformuleerd, zoals een website, app, maatsysteem of webapplicatie.
De accountmanager uit het salesgesprek draagt jouw project tijdens de kick-off over aan het uitvoerende team van Bluenotion. De offerte wordt nog eens onder de loep genomen en de verwachtingen worden naast elkaar gelegd. Klopt alles? Zo weten we zeker dat we vanuit een correcte offerte en verwachting starten, maar stellen we ook de nodige kaders.

83846f3ac86fbccb28bbd5bd49edf3b90cd285ac0110b58e92aaec7d5da162c5.jpg

1. Kennismaken

De eerste echte stap in de kick-off is de kennismaking! We treffen elkaar op het kantoor van Bluenotion in hartje Nijmegen, maar indien dit de voorkeur heeft, kunnen we ook bij jouw bedrijf meeten.

De kennismaking is een belangrijk doel van de kick-off. Hoe digitaal en ¨op afstand¨ we anno 2020 ook zijn zijn: wij geloven in een face-to-face start. Dit is prettig voor zowel jou, als klant, maar ook voor ons. 

We gaan een samenwerking aan, dus zien beide partijen graag een gezicht bij het project. Bovendien krijgen wij in een face-to-face gesprek een nog beter beeld van jou, jouw wensen en kunnen we fijner aanvoelen of alles daadwerkelijk helder is. Is de informatie compleet of liggen er nog vragen? Tijdens de kick-off is hier ruimte voor en is geen vraag te gek.


2. Overdragen

In de ideale situatie zijn alle mogelijkheden al in het salesgesprek besproken. En misschien nog niet. In de overdracht leggen we de verwachtingen naast elkaar en trekken we eventuele discrepanties recht.
Jouw accountmanager is aanwezig bij de kick-off en draagt het project over aan de projectmanager. De projectmanager overziet het project, is jouw contactpersoon en zal tevens jouw persoonlijke ¨tech-vertaler¨ zijn. Zij zorgt dat jij op de hoogte bent van de stand van zaken en dat dit begrijpelijk wordt verwoord.
Wie zitten er naast de accountmanager en projectmanager nog meer bij de kick-off? We gaan jouw project, planning en verwachtingen finetunen met de teamleiders van de afdelingen design, marketing en techniek. Samen met hen wordt ervoor gezorgd dat het project wordt gekaderd en er aan de verwachtingen wordt voldaan.

3. Kaderen

We bespreken het doel van het project en tackelen de nog openstaande vragen. Deze openstaande vragen worden gesteld door jou, marketing, design of techniek en aan elkaar beantwoord.
Tijdens de kick-off creëren we een moment om te controleren of het doel en offerte compleet zijn: mist er misschien nog informatie of heb jij iets nodig wat nog niet is besproken?
Door de tijd te nemen om verder te graven en alle partijen aan het woord te laten, kunnen zij ophelderen en aanvullen. Een vraag voor marketing, heeft ook direct invloed op design en tech en vice versa. Daarom is het belangrijk dat elk stukje van de Bluenotion-puzzel aanwezig is, voor een soepel verloop, zonder hiccups en een correcte planning. Samen maken we de informatie compleet.
Tijdens de kick-off kunnen we wellicht op nieuwe ideeën komen, maar we blijven altijd binnen die vooraf gestelde kaders. Deze nieuwe ideeën gaan voor nu nog even in de kluis en kunnen in een uitbreiding of tweede versie aan bod komen. 

4. Vooruitkijken & voorproeven

Als we alles hebben gekaderd, helder is wat we gaan doen en de verwachtingen gelijk staan, is er ook ruimte om alvast vooruit te kijken en een beetje te dromen.
Per kick-off en bedrijf ziet dit vooruitkijken er natuurlijk heel anders uit. We pogen in ieder geval altijd de mogelijkheden voor jou zo visueel mogelijk te maken en geven wellicht al een tipje van de sluier.
Door vooruit te kijken geven we jou de mogelijkheid alvast te proeven aan wat er komen gaat. We voelen goed aan wat bij jou past, waar je voor open staat en maken je enthousiast over jouw project. Ook hierin maakt een face-to-face meeting echt het verschil! 

5. Let’s go!

En wat voel je dan na zo'n kick-off? ENERGIE! Want: we weten wat we willen, gaan er samen de schouders onder zetten en maken dit tot een groot succes! Met een nieuw gevonden drift huppel jij onze deur uit. Go team!

 

Ready for kick-off?

De kick-off doen we samen: wij zijn partners binnen jouw project. Door zo te werken, zullen we elkaar steeds beter begrijpen en wordt onze werkwijze altijd goed in uitvoering gebracht. Deze werkwijze leidt vaak tot uitbreiding en een langdurige werkrelatie. Daarom werken wij altijd graag met deze structuur.

Wil jij ook een kick-off voor jouw nieuwe project? Benieuwd welk product volgens ons een oplossing is voor jouw probleem? Neem contact op met Bluention en we gaan het regelen! We nodigen je graag uit op ons kantoor in Nijmegen, waar uiteraard voldoende ruimte is voor een 1,5 meter-meeting. Wil je liever dat we bij jouw bedrijf langskomen, zodat we goed kunnen zien wat jullie doen? Dat kan ook! Laat het ons gerust weten.