Hier is 'ie dan!

delen 
10 februari 2015

Begin september 2014 ben ik (Yordi Kathmann) als communicatie stagiaire begonnen bij het software bedrijf in Nijmegen. Zes maanden lang was dit mijn dagelijkse werkplek, waarbij ik een enthousiast team van zes jonge creatievelingen ondersteunde. Vanuit Bluenotion zelf was er de wens om jong talent te vinden en aan zich te binden. Concreet doel was het vinden van een nieuwe stagiair. Uiteindelijk werd het volgende van mij verwacht: Bluenotion neerzetten als een aantrekkelijke werkgever. 

De wens om gezien te worden als aantrekkelijke werkgever is vrij abstract, daarom zijn er vier concrete opdrachten geformuleerd: Het maken van een vernieuwde website, het ontwikkelen van een bedrijfsfilm met een pro­fessionele filmmaker, het onderhouden van Social Media en het opzetten van een campagne voor studenten van de HAN en Universiteiten om stagiaires enthousiast te maken voor Bluenotion.

  • Bij de het maken van de website heb ik mijn vaardigheden van Photoshop verder kunnen ontwikkelen. Het werken met uitlijning en grid was een nieuwe ervaring, ik heb nooit eerder een website ontworpen. Ook het organiseren van een fotoshoot om de bedrijfscultuur weer te geven vond ik erg leuk om te doen.
  • De bedrijfsfilm was leerzaam omdat je op een andere manier bezig bent met ontwerpen en design. Hoe vertaal je het verhaal van Bluenotion naar bewegende beelden?
  • De social media is gedurende de gehele stageperiode bijgehouden. Verschillende content is dagelijks geplaatst: nieuwe opdrachten, mooie ontwerpen, corporate nieuws. Ik heb me geconcentreerd op Facebook en Twitter omdat daar de belangrijkste doelgroepen te vinden zijn. De twee sociale media zijn daarbij aan elkaar gekoppeld, om het plaatsen en bijhouden makkelijk te maken.  
  • Bij het organiseren van de campagne voor de HAN beurs was ik verantwoordelijk voor de hele organisatie. Van inschrijving, tot ontwerp flyers (deurhangers), presentatie, ontwerpen T-shirts en aankleding stand. Het ontwerpen van de deurhangers vond ik creatief gezien heel tof. Op de dag zelf leerde ik veel van het aankleden van de stand. Belangrijk is om op te vallen tussen alle andere aanbieders.

Naast de bovenstaande opdrachten kreeg ik ook de kans op mij te ontwikkelen op creatief/ontwerp gebied. Bluenotion werkt nauw samen met ontwerpbureau Lookinsharp. Ik ben verantwoordelijk geweest voor verschillende projecten: ontwerpen websites, logo, huisstijl.

Als ik terugkijk op mijn stageperiode ben ik erg enthousiast. Niet alleen over de opdrachten en de uitkomst daarvan, maar vooral de verantwoordelijkheid die ik kreeg. Als stagiair kan het je ook overkomen dat je kleine ‘klusjes’ mag doen. Logisch, want een opdrachtgever heeft bepaalde verwachtingen, dus kan vaak de verantwoordelijkheid niet bij een stagiair liggen. Tijdens mijn stage heb ik de kans gekregen om dingen van mezelf te laten zien. Ik mocht zelf organiseren, ontwerpen en met opdrachtgevers overleggen. Hoe cool is dat?!

Meer weten?

Bedankt voor je bericht. We nemen spoedig contact met je op!