Pinterest als jouw nieuwste klantenbron

delen 
8 oktober 2015

Als ondernemer kost het vaak extra tijd en geld om te investeren in social media. En wat is eigenlijk de meerwaarde hiervan? Eerder zijn wij hier uitgebreid op ingegaan en vervolgens hebben wij ook het kanaal Instagram uitvoerig behandeld. Nu willen wij je graag vertellen over een opvallende trend op het gebied van social media omtrent Pinterest.

Maar waarom zou je nu juist gebruik gaan maken van Pinterest?

Allereerst moet vermeld worden dat Pinterest niet voor iedere webshop interessant is, aangezien dit medium voornamelijk om beeld draait. Verkoop je fysieke producten, dan is dit social media kanaal dus wel ideaal voor jou.

Het interessante aan Pinterest is dat jouw content niet langzaam wegzakt in de grote hoeveelheid geplaatste content. Iedere ‘pin’ die jij plaatst blijft nog maandenlang bij specifieke onderwerpen opduiken.

Daarbij komt nog dat zo’n 70 procent van de gebruikers daadwerkelijk op zoek is naar inspiratie op het gebied van shoppen. Zorg jij dat jouw producten tussen deze zoekopdrachten staan, dan bereik jij weer nieuwe potentiële klanten.

Voor meer redenen om te beginnen met jouw eigen Pinterest campagne en mooie voorbeelden verwijzen wij je graag naar marketingfacts.

Pinterest ten opzichte van andere social media

Sinds 2014 is het dagelijks gebruik van Pinterest door Nederlandse gebruikers gestegen met 101 procent. Ook telt Nederland nu 1,6 miljoen Pinterest gebruikers. Dit komt uiteraard nog niet in de buurt van een Facebook of Twitter, maar het biedt weer een extra mogelijkheid om jouw producten onder de aandacht van de consument te brengen.

Toegevoegde waarde voor jouw vindbaarheid

Zoals andere social media, kan Pinterest naast je website ook een toegevoegde waarde hebben in Google. De links, waar Google naar kijkt, ontstaan ook door pins die jij op Pinterest plaatst. Op basis van deze links rangschikt Google jouw website in de zoekresultaten. Wanneer er dus een pin wordt geplaatst op Pinterest en deze krijgt vervolgens veel re-pins, dan ziet Google dat als waardevolle informatie. Voor daadwerkelijk resultaat op Google is het dan wel van belang dat je actief blijft op Pinterest.

Ben jij al klaar om meer gezien te worden? Ga dan gauw aan de slag met het opzetten van jouw eigen Pinterest pagina. Kom je er niet uit? Dan willen we je graag helpen! Stuur ons een mailtje naar info@bluenotion.nl of bel op: 024 - 302 00 15

Meer weten?

Bedankt voor je bericht. We nemen spoedig contact met je op!