Klantenportaal

Betrek je klant erbij!

Een klantenportaal is een online platform waar jouw klanten specifieke en gepersonaliseerde informatie kunnen terugvinden in een afgeschermde omgeving, zoals klantgegevens, facturen, orders en andere data. Dit wordt mogelijk gemaakt doordat in het klantenportaal diverse softwarekoppelingen en functionaliteiten samenkomen. Hoe? Dat is ons pakkie an.

Meer weten
Mockup Klantenportaal

Koppelingen

Afas
Exact
Koppelingen met andere
of eigen systemen

Klantenportaal-cases

Maatwerk

Bluenotion ontwikkelt unieke
klantenportalen, passend bij de
behoeften van jouw klanten.

Voordeel 1:
Meer regie voor de klant

Met een klantenportaal geef je meer regie aan de klant, doordat zij zelf de nodige informatie en antwoorden op hun vragen kunnen vinden binnen hun account. Voor de klant is dit erg prettig: hij/zij beheert de eigen gegevens en kan de betreffende informatie online inzien. Hierdoor vindt er interactie plaats en voelt de klant zich meer betrokken bij jouw bedrijf en de processen. Tegelijkertijd toon je van jouw kant een stukje transparantie en zeg je: ¨Kijk gerust met ons mee!¨.

Voordeel 2:
De helpdesk ontzorgen

Door deze transparante houding en door de regie aan de klant te geven, ontzorg je ook een stukje. Dit ontzorgen gaat niet alleen op voor jouw klanten, maar ook voor jouw helpdesk. Voor vragen over afspraken, facturen en andere zaken kunnen de antwoorden voortaan gemakkelijk online worden gevonden. Klanten kunnen door middel van het portaal zelf hun zaken online regelen en bijvoorbeeld bestellingen plaatsen, abonnementen verlengen en zelfs contracten online ondertekenen. Dit kan jouw helpdesk heel wat tijd schelen!

Voordeel 3: Altijd bereikbaar op 1 plek

Alle nodige informatie en gegevens zijn altijd op 1 beschermde plek te vinden. Jijzelf en de klant hebben zo minder administratietijd en processen kunnen sneller verlopen. Er hoeven geen mailtjes teruggezocht te worden, of geposte brieven, facturen en bevestigingen. Een voordeel is niet alleen dat dit allemaal op 1 plek te vinden is, maar daarbij ook altijd bereikbaar is. Jij en de klant hebben op elk tijdstip en elke dag toegang tot de nodige informatie.

Functionaliteiten

Binnen het klantenportaal maken we het gebruik van standaard functionaliteiten mogelijk.

Gebruikersbeheer

Bepaal zelf wie beheerders en bewerkers zijn binnen het klantenportaal door rollen toe te kennen aan jouw collega´s.

Klanten aanmaken

Maak gemakkelijk accounts voor nieuwe klanten aan.

Online ondertekenen

Geen gedoe meer met losse papieren en documenten: jouw contracten worden voortaan online ondertekend, opgeslagen en inzichtelijk gemaakt. Dit maken wij juridisch geldig en veilig door middel van: Signrequest, Digisign.

Koppeling met boekhoudpakket

Het klantenportaal kan gekoppeld worden aan jouw eigen boekhoudpakket, maar ook aan de veel gebruikte boekhoudpakketten, zoals: AFAS software, Exact.

Online registratie

Online registraties worden mogelijk gemaakt door middel van koppelingen met bijvoorbeeld:
Google Business API, Postcode API, KVK

Two factor authenticatie

Er kan altijd veilig worden ingelogd door middel van een tweeledige authenticatie. Hierbij kan gebruik worden gemaakt van: Google authenticator, SMS.

Andere standaard functionaliteiten zijn:

  • Bestanden beschikbaar maken voor klanten
  • Werkzaamheden online inzichtelijk maken
  • Stel een vraag
  • Integratie eigen huisstijl
  • Online chat
  • Automatische incasso’s
  • Online betalingen door middel van Mollie (iDeal, Paypal)

Wil jij een functionaliteit op maat?

In het klantenportaal maak je gebruik van onze standaard functionaliteiten: functionaliteiten die, volgens ons, iedere organisatie wel nodig heeft. Maar per organisatie liggen er natuurlijk ook heel specifieke vragen, met betrekking tot specifieke systemen. Hier spelen wij graag op in door middel van functionaliteiten op maat. Wij gaan graag met jou in gesprek over de behoeften van jouw organisatie en jouw klanten en bedenken een oplossing binnen het klantenportaal.

Is een klantportaal iets voor jouw bedrijf?

Zou een klantenportaal een mooie oplossing kunnen zijn voor jouw bedrijf en haar klanten? En ben je benieuwd wat de op-maat-mogelijkheden zijn? Wij denken graag met je mee!

Klantportaalcases

Poelmann van den Broek
Mobiele apps

Poelmann van den Broek

Voor Poelmann van den Broek ontwikkelden we een portaal die de cliënten inzicht geeft in hun dossiers. Hier vinden zij de laatste documenten met betrekking tot hun zaak en zien ze de laatste ontwikkelingen in de urenregistratie. Bluenotion heeft er daarbij voor gezorgd dat het portaal wordt gekoppeld aan alle operatieve interne systemen van Poelmann van den Broek. Zo is er een koppeling gemaakt aan het systeem Aderant en aan de website, zodat updates niet handmatig hoeven worden ingevoerd. Het online portaal biedt de klanten van Poelmann van den Broek een stukje transparantie en opheldering bij belangrijke zaken.

Fooks

Voor Fooks ontwikkelden we een online portaal waarin alle HR-zaken voortaan binnen handbereik zijn, zoals arbeidscontracten, loonstrookjes, verzuimregistratie, notulen van voortgangsgesprekken en nog veel meer! Zo geeft Fooks een kraakhelder zicht op de planning en uitgaven. Je hoeft je niet meer af te vragen waar de kosten zitten en kunt direct de nodige gegevens achterhalen en hierop inspelen. De Fooks-app kan compleet worden ingericht naar de wensen van het bedrijf en zorgt voor een gestroomlijnd proces.

Lees meer
Fooks
Maatwerk Mobiele apps