Klantportalen

Wil je jouw klanten eenvoudig online toegang geven tot je assortiment? Of online zaken regelen, veilig informatie delen en communiceren? Wij maken het mogelijk met een op maat gemaakt, beveiligd klantportaal.

Klantportalen
Zaken doen in een beveiligde omgeving - Zaken doen in een beveiligde omgeving

Een klantportaal kan allerlei functies bevatten - helemaal afgestemd op wat belangrijk is voor jouw klanten en business.

Bestellingen plaatsen, documenten downloaden, antwoorden vinden op al hun vragen - klanten willen zelf de regie over hun zaken hebben, waar en wanneer het hen uitkomt. Een klantportaal biedt niet alleen voordelen voor hen, maar ook voor jouw organisatie. Door het klantportaal te integreren met je ERP-systeem, worden datastromen vanuit diverse bronnen samengevoegd en werkprocessen verder geautomatiseerd. 

Ontdek de impact van klantportalen 

Krachtige selfservice en efficiënte verkoop 

Klanten kunnen zelf jouw assortiment en voorraad inzien, bestellingen plaatsen en orders volgen. Ze hebben toegang tot hun persoonlijke gegevens, bestellingen, facturen en ondersteuningsverzoeken, zodat ze altijd zelf in staat zijn om de gewenste informatie te vinden.

Naadloze mobiele ervaring en toegankelijkheid

Klanten kruipen steeds minder vaak achter de desktop om zaken te regelen; steeds vaker gebruiken zij hun smartphone. Wij zorgen dat jouw klantportaal op alle devices (mobiel, tablet, laptop en desktop) dezelfde functionaliteiten biedt en even handig werkt.

Geautomatiseerde informatie en optimalisatie

Door klanten inzicht te geven in orders, planning en facturatie – toegankelijk vanaf elk apparaat – bied je niet alleen gemak, flexibiliteit en een krachtige selfservice. Je automatiseert ook de communicatie en data-uitwisseling tussen klanten en jouw organisatie, wat leidt tot meer efficiëntie en optimalisatie.

Verhoogde betrokkenheid en personalisatie

Wij ontwikkelen jouw klantportaal met de eindgebruiker in gedachten. Niet alleen door handige functionaliteiten die inspelen op hun behoeften, maar ook door betrokkenheid te vergroten met nieuws, updates en gepersonaliseerde acties.

Inzichten uit data en doelgroepgerichtheid

Jouw klantportaal genereert op den duur waardevolle gegevens over klantgedrag en -voorkeuren. Met deze waardevolle klantinzichten kunnen we steeds betere beslissingen nemen en jouw klantportaal aanpassen op de specifieke behoeften van gebruikers.

UX-traject

Op basis van de digitale strategie gaan we aan de slag met een eerste ontwerp. We presenteren verschillende opties en werken samen aan een ontwerp dat past bij jouw merkidentiteit.

Scope

We beginnen met het verkennen van jouw idee. In deze fase definiëren we duidelijk wat je wil bereiken. We stellen doelen vast en maken een strategisch plan.

Planning

Grip op het proces met een flexibele planning.

Sprinten

We concretiseren het ideaalplaatje en bedenken wat je nodig hebt. En hoe we dit gaan waarmaken.

Live

Voordat we live gaan, controleren en testen we alles grondig om ervoor te zorgen dat alles soepel verloopt. Zodra alles perfect in orde is, geven we groen licht: jouw klantportaal wordt gelanceerd!

Klantportaal bouwen, in fases 

Voordat we van start gaan, beginnen we met een inspiratiesessie. Vervolgens ontwikkelen we het klantportaal in fases, die elkaar opvolgen van scope tot support. Elke fase is gericht op één gedeelde factor: jouw idee en hoe we dit werkelijkheid maken.

Bekijk ook onze andere producten