De meerwaarde van consumentgerichte webshops wordt reeds overal verkondigd, maar hoe zit dit voor webshops gericht op zakelijke klanten? Voor deze klanten zijn aspecten als efficiëntie en snelheid van een groter belang, aangezien de producten veelal voor hun core business gebruikt worden. Benieuwd wat een zakelijke webshop voor jou kan betekenen? Hier vind je een overzicht van de voordelen en mogelijkheden van een Bluenotion b2b webshop.
ContactEen product configurator is uitermate geschikt ter ondersteuning van het salestraject. Klanten kunnen direct zelf een product of offerte op maat samenstellen. Door de keuze voor bepaalde opties wordt de prijs automatisch bijgewerkt. En dankzij onze 3d product configurator ziet de klant het eindproduct direct.
Binnen onze webshop b2b software is het mogelijk om korting te geven voor specifieke klanten. Het is vaak zo dat grote klanten voordeliger bestellen en dat is op deze manier ook via de webshop mogelijk.
In de meeste gevallen is het zo dat je niet wilt dat consumenten de inkoopprijzen bij leveranciers te zien krijgen. Om die reden kun je ervoor kiezen om de prijzen pas te tonen op het moment dat een klant is ingelogd.
Het is begrijpelijk dat je niet bij iedere klant wilt uitgaan van betalen op factuur en dat je dit pas wilt doen nadat je iets langer zaken doet met een klant. In onze webshop software is het mogelijk om voor bepaalde klanten betaalmethodes in/uit te schakelen. Zo kun je er bijvoorbeeld voor zorgen dat een klant de eerste keer met iDEAL moet betalen.
Wil je jouw klanten stimuleren om grotere hoeveelheden af te nemen, dan kun je werken met staffelprijzen. Zo kun je er bijvoorbeeld voor zorgen dat de eerste honderd producten een vaste prijs hebben, terwijl de volgende honderd goedkoper zijn.
Product 1 t/m 100 | €10,- per stuk |
Product 101 t/m 200 | €9,- per stuk |
Klanten uit het buitenland hoeven geen BTW te betalen over producten die zij in Nederland bestellen. Echter is dit enkel het geval bij geldige BTW nummers, waardoor je verplicht bent deze te checken. Gelukkig is het tegenwoordig heel eenvoudig om deze nummers te controleren met behulp van een koppeling. Vervolgens wordt de BTW automatisch verlegd, waardoor er 0% BTW gerekend wordt.
Neem dan gerust contact met ons op! Toevallig in Nijmegen? Kom dan eens langs! De koffie staat altijd voor je klaar.
Steeds meer klanten doen online zaken, waardoor het werk van de binnendienst veel beperkter wordt. Het is minder vaak nodig om (sales)afspraken in te plannen en voor te bereiden. Uiteindelijk kan dit ervoor zorgen dat er minder personeel nodig is voor de sales.
Dit voordeel hangt grotendeels samen met de afnemende werkzaamheden voor de salesafdeling. Waar mensen werken, worden namelijk fouten gemaakt. Doordat klanten met behulp van een b2b webshop zelf de orders invoeren, neem je deze fouten weg en zullen de processen stabieler verlopen.
Als het leverproces en het bestelproces geautomatiseerd zijn, kun je op een makkelijke manier alles optimaliseren en data sturen.
Met behulp van tools als Google Analytics is het eenvoudig om de verkoopresultaten van jouw b2b webshop te analyseren. Je hebt onder andere inzicht in de pagina’s en producten die niet goed presteren, waardoor je precies weet waar je aanpassingen moet doorvoeren voor een beter resultaat.
Je biedt jouw klanten de mogelijkheid om op elk gewenst moment van de dag jouw zakelijke webshop te bezoeken en producten te bestellen. Hierdoor speel je ook in op eventuele tijdsverschillen voor klanten uit het buitenland.
Op het moment dat jouw klanten online aankopen doen, hebben zij de mogelijkheid om direct te betalen met iDEAL, óf te betalen op factuur in jouw zakelijke webshop.