Online ondertekenen

Hoe het werkt?

Hoe werkt het precies als je binnen jouw digitale platform gebruikmaakt van online ondertekenen? Bluenotion maakt jouw contract tot templatebestand en voorziet deze van sjablonen met tags. 

Deze tags bevatten bijvoorbeeld de voornaam, achternaam, contactgegevens of contracturen van de betreffende werknemer. Vervolgens zorgen wij er middels SignRequest voor dat dit document rechtsgeldig wordt. Dankzij de tags weet SignRequest waar de digitale handtekening moet komen te staan en kunnen zij een correct rechtsgeldig contract opmaken.

Als dit is volbracht, krijgt jouw medewerker een uitnodiging per e-mail om het contract te ondertekenen. Dit is een standaardmail die ook in de eigen huisstijl of met een persoonlijk bericht kan worden opgemaakt. In de e-mail staat een link die de medewerker verwijst naar het contract in de omgeving van Signrequest. Door middel van handige pijltjes is gelijk zichtbaar waar de digitale handtekening moet komen (zie afbeelding 1).

Dit kan met de hand op een touchscreen worden opgetekend, maar kan ook worden ingetikt en omgezet in een handgeschreven lettertype. Dit laatste is ook rechtsgeldig en een mooi alternatief voor de hanenpotenkrabbel die we in het begin al benoemden. Is het ondertekenen volbracht? Dan kan het document worden voltooid en wordt het teruggekoppeld naar ons systeem en jouw dossier of account, waar het wordt opgeslagen.

Lees meer over online ondertekenen in onze blog.